مشاوره دینی و تربیتی

مشاوره مذهبی و خانواده و تربیتی

مشاوره دینی و تربیتی

مشاوره مذهبی و خانواده و تربیتی

هفت تکنیک موفقیت در زندگی

بیشتر افراد دوست دارند که در زندگی به موفقیت دست پیدا کنند، آن ها برای خود اهدافی معین و بعد برای رسیدن به آن ها به شدت تلاش می کنند، اما سؤال این جاست که اصلاً موفقیت چیست؟ در واقع باید گفت که موفقیت برای افراد مختلف مفاهیم متفاوتی دارد. به عنوان مثال موفقیت برای صاحب یک پمپ بنزین این است که روزانه بتواند به اتومبیل های بیشتری بنزین ارایه کند یا کسی که به موسیقی علاقه دارد موفقیت را درانتشار اولین آلبوم اختصاصی اش می بیند، هم چنین باید در نظر داشت که موفقیت همیشه با پول پیوند نمی خورد و کسب یک نمره ی خوب درسی مشکل یا درست کردن یک کیک شکلاتی خوشمزه نیز می تواند نمودی از موفقیت باشد. موفقیت در اشکال و اندازه های مختلفی ظهور می کند، اما همیشه یک نکته در آن صدق می کند؛ تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف. ممکن است شما هدفی را در ذهن خود دنبال کنید و برای رسیدن به آن هدف نیز راه های بیشماری را در ذهن دارید، اما آن چه مهم است انتخاب مناسب ترین گزینه برای رسیدن به پیروزی است. در این مقاله شما با هفت نمونه از تکنیک های رسیدن به موفقیت آشنا می شوید که کاربردی بودن آنها از نظرعلمی به اثبات رسیده و می توانید با خیال راحت از این روش ها برای رسیدن به اهداف تان سود ببرید.


1-استعدادهای بالقوه خود را شناسایی کنید

به منظور رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای، شما نیاز دارید که توانایی رسیدن به آن هدف را درخود کشف کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید که در رشته ی آواز موفق باشید باید صدای خوبی هم داشته باشید، بنابراین اگر احساس می کنید که صدای چندان مناسبی برای این کار ندارید شاید نتوانید آن طورکه باید در این زمینه موفقیت کسب کنید،


2-به گذشته نگاه نکنید

همه افراد در زندگی خود اشتباه و شکست های متفاوتی را تجربه می کنند. نکته مهم این است که فراموش نکنید که هر شکست شما را یک گام به موفقیت نزدیک تر می کند. شما باید یاد بگیرید که از شکست های گذشته خود به نحو احسن استفاده کنید و از آن ها درس بگیرید. بنابراین هیچ گاه در زندگی با خاطرات گذشته زندگی نکنید چون گذشته ها گذشته است و آینده است که انتظار شما را می کشد. خیلی راحت به سمت جلو حرکت کنید و تصمیم های عاقلانه ای اتخاذ کنید و فقط از گذشته درس عبرت بگیرید.


3-خیال پردازی کنید

به منظور رسیدن به موفقیت شما نیازمند رؤیا پردازی و الهام گرفتن هستید. در مورد این مطلب که از زندگی چه می خواهید با خودتان صادق باشید و ببینید که حقیقتاً دوست دارید در زندگی چه چیزی به دست آورید. به ذهن تان اجازه دهید هر چه قدر که دوست دارد بزرگ اندیشی و خیال پردازی کند.


4-نقشه کاری طرح کنید

اگر به دنبال رسیدن به موفقیت شغلی هستید، پیش از انجام هر کاری باید برای خود یک نقشه ی جامع و کامل طراحی کنید و مطمئن باشید این طرح نقشه ی راه شما برای رسیدن به موفقیت است. طرح شما باید شامل پیش بینی روند بازار، در نظر گرفتن مباحث اقتصادی، تحلیل قدرت رقبا، استراتژی های خروج، بازاریابی و گزینه هایی برای پیشرفت باشد، حتی زمانی که به دنبال شریک و سرمایه گذار نیز می روید باز هم باید طراحی برای ارایه دادن به او در دست داشته باشید. این موضوع از هر چیزی مهم تراست، اگر موفقیت شما جنبه ی کاملاً فردی دارد می توانید کارهای تان را به صورت پروژه های کوتاه مدت دنبال کنید تا بتوانید به مطلوب ترین نتیجه دست بیابید.


5- تسلیم نشوید

برای رسیدن به موفقیت باید ثابت قدم بود. حتی توماس ادیسون همچنین فرضیه ای را رعایت می کرد. زمانی که اولین لامپ تابان مسی را تهیه کرد ببیش از ده هزار مرتبه آن را امتحان کرد تا توانست یک لامپ را روشن کند. هر چه قدر مسایل بیشتر برای تان چالش برانگیز شوند باید تلاش تان را نیز همان مقدار افزایش دهید.


6- نگرشی توقف ناپذیر داشته باشید

باید آن قدر اهداف تان را در ذهن به تصویر بکشید که نسبت به آن ها یک میل درونی شدید پیدا کنید تا به صورت یک وسواس درذهن شما تبدیل شوند. به طوری که تا به آن ها دست پیدا نکنید، آرام ننشینید. تحت این شرایط به طور صد در صد به موفقیت دست پیدا خواهید کرد و با در نظر گرفتن این موضوع که دانش و ایمان کافی برای رسیدن به آرزوهای خود را دارید. شکی نیست که می توانید به تمام خواسته های خود جامه ی عمل بپوشانید.


7-برای خود هدف تعیین کنید

باید جزئیات دقیق تمامی اهدافی که قصد رسیدن به آن ها را دارید برای خود تشریح کنید و ببینید از چه راه هایی می توانید به آن ها دست پیدا کنید. باید برای خودتان روشن کنید که دوست دارید در آینده زندگی شما به چه شکل باشد. درست مانند طراحی برنامه ی منسجم شغلی، اما این بار برای زندگی شخصی خود برنامه ریزی کنید. متاسفانه نود درصد از افراد برای زندگی خود هیچ گونه برنامه ریزی خاصی ندارند، به همین دلیل است که بیشترین ثروت جهان تنها در اختیارده درصداز افراد است! آیا فکرنمی کنید که این افراد همان هایی هستند که در زندگی برای خود هدف تعیین می کنند؟ شما باید اهداف خود را با قاطعیت تعیین کنید.

جملات تأکیدی، بهترین راه برای جایگزین کردن افکارمثبت به جای نگرش های منفی هستند. شما با اتکا به نگرش مثبت می توانید قدرت های درونی خود را افزایش دهید و شخصیت درونی خود را بهبود بخشید. هیچ لذتی بالاتراز رسیدن به موفقیت در زندگی نیست. باید قبول کنید که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنید و زحمت بکشید. اما در عوض زمانی که به موفقیت دست پیدا کنید. خستگی تمام تلاش هایی که انجام داده اید از بین خواهد رفت چون نتیجه برای تان لذت بخش است. پس از همین حالا دست به کار شوید و موفقیت را به زندگی خود دعوت کنید.


نکات لازم الذکر :

-خیال پردازی و رویا گرایی ریشه دینی ندارد و برای همه امور توصیه نمی شود و محدود بموارد خاصی می باشد و ذهن فقط پیشنهاد دهنده آنست و بایستی قبل از اجرا توسط معیارهای عقلانی و دینی سنجیده شود.
-در تعیین اهداف بایستی دقت شود تا اهداف کوتاه مدت و جزئی با اهداف دراز مدت و کلان مخصوصا اهداف الهی و انسانی متناقض نباشد.

التماس دعا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد