مرقد مطهر امام زاده جعفربن موسی الکاظم علیهم السلام ،برادر بزرگوار امام رضا علیه السلام

معرفی شهرستان پیشوا

 

پانزدهم خرداد42،درس جان باختگی ملتی شد برای تمام تاریخ برای با افتخار زیستن،برای حمایت ورهایی امامی که برای رهاشدن انسانیت انسان آمده بود،برای برداشتن باری که از فرعون،نمرودوشداد وآتیلا وهیتلر وتمام استوانه های ستم بر دوش بشریت سنگینی می کرد ومردم از پیشوا قیام کردند وهمیشه بر قیام باقی ماندند ومی مانند تا ثا بت وماندگار بودن را به ستمدیگان وستمگران نشان دهند.

 

..............بقیه درادامه مطلب



خلاصه کتاب دغدغه های فرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم

متن حاضر خلاصه ی کتاب دغدغه های فرهنگی است که توسط انتشارات صحبا به چاپ رسیده و دوست عزیز ما آقای حسینی به تلخیص آن پرداخته.امیدوارم این یادداشت شما را با دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری بیش از پیش آشنا کند.

این کتاب شرح مزجی(ترکیب شرح همره با متن اصلی) یکی از سخنرانی های معظم له در سال 83 است به وسیله دیگر بیانات ایشان.

دغدغه های فرهنگی



رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: خانه‏ اى نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت از آسمان نازل مى‏ شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع نمى‏ گردد و فرشته‏ ها براى پدرشان هر روز و شب عبادت یکسال را مى ‏نویسند




همۀ ما مسئول هستیم! / «اجرای قانون» و «کار فرهنگی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی است.

اقدامات اجرایی در زمینه عفاف و حجاب مطالبۀ عمومی جامعۀ ماست

🔹با توجه به مسائل جاری درباره قانون عفاف و حجاب و بی‌حجابی‌ها و قانون‌شکنی‌های به‌وجود آمده در کشور؛ آیت‌الله محمود رجبی در بیانیه‌ای به تحلیل اوضاع جامعه و بیان وظایف اقشار مختلف در راستای پیاده‌سازی حجاب در جامعه پرداختند. متن این بیانیه به شرح ذیل است:




دسته بندی : @_حجاب , 
برچسب ها : حجاب حکم خداست

انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی

چکیده

انقلاب اسلامى ایران یکى از رخدادهاى بى نظیر دوران معاصر و فجر جدیدى در تاریخ بشریت است که منشأ آثارى بس شگرف در ابعاد فرهنگى، سیاسى، اجتماعى، اقتصادى و... در داخل و خارج از ایران گشت. به یقین شجره طیبه این انقلاب با بهره گیرى از چشمه زلال معارف و اعتقادات دینى مردم نستوه و فداکار ایران و با تکیه بر ریشه هاى استوار پیشینه فرهنگى و سیاسى و اجتماعى آنان بارور و پرثمر گشت. ضرورت بررسى چیستى و نیز علل و عوامل ظهور این پدیده و شناخت آثار و برکات آن بر کسى پوشیده نیست. آنچه در این نوشتار تقدیم مى گردد، اشاراتى به دیدگاه مقام معظّم رهبرى درباره این انقلاب است که به موضوعاتى از قبیل مفهوم انقلاب اسلامى، ضرورت آن، اُلگو و رمز پیروزى و پیام آن و نیز آرمان، اهداف، اصول و ارکان انقلاب اسلامى و همچنین مخالفین، دستاوردها، آسیب ها، تهدیدات و رمز تداومش مى پردازد....

https://hawzah.net/fa/Magazine/View/5415/5422/50710/



🌹رهبرمعظم انقلاب: اولین درس امام صادق(علیه السلام) باید استمرار جهاد و مبارزه ‌خستگی ‌ناپذیر باشد و همان استمرار بود که شعله مقدس فکر آن حضرت را تا امروز در دنیا نگهداشت.